.

Sunday, April 19, 2009

Warkah Buat TeMan BicaRa...


Slam muhibah,
Semoga mendapat keberkatan Ilahi dan disejahtera kehidupan dunia dan jua akhirat, InsyaAllah!

Sekian lama warkah bicara melalui hati ini sepi tanpa cerita juga berita. Namun perkhabarannya masih sama seperti dulu. Warkah ini setia, lantas ditinta kata-kata agar rindu pada masa lalu terbias dan kembali berbunga..

Tiada seindah bahasa, perasaan yang lembut hanya mudah tersentuh dengan bicara. Biar diluka pedih kekecewaan yang telah lama, masa baru yang ditempuhi adalah rawatan yang meringankan hati yang pernah tercedera.

Syukur, perasaan ini dikawal dan menjadi jiwa yang telah terdidik. Sesekali, angin akan menyapa menghembus dan mengetuk pintu hati yang sudah pasti teruja. Masa telah banyak merawat, walau parut terkesan, masa berupaya menenangkan. Terima kasih kepada masa yang mengajar bagaimana pengorbanan memberi makna dalam kehidupan yang lebih berharga. Mungkin, bicara ini tidak mampu memberi ketenangan pada isi hati lain yang punyai rasa yang berbeza namun meluahkan sudah cukup lega untuk kita membuka nafas baru yang seterusnya. Tidak mungkin ada penyelesaian pada sesuatu yang lain sedangkan jalannya di atas hati kita. Buat teman bicara,Kesetiaan hati mendengar dan memahami, didahulukan dengan rasa penghargaan yang tidak dapat dinilai melalui terjemahan bahasa.

Sekali lagi masa adalah teman yang tidak akan pernah melupakan, sentiasa bersama walau dalam apa bentuk keadaan pun. Nilai kehidupan adalah satu Anugerah. Di mana jua diri ini berada, masa akan menjelaskan hidup ini perlu terus berjalan selagi belum ada waktu yang menoktahkan ia.Akhir sekali, masa akan merentasi kehidupan yang seterusnya. Semoga kita dipertemukan semula, InsyaAllah! Wassalam....

No comments:

Post a Comment