.

Wednesday, April 15, 2009

Hidup ini penuh dengan cerita dan tersimpan kenangan yang adakalanya indah bila diimbas, rindu bila terkenang, sedih bila difikirkan, gembira bila terpaut ikatan kasih..tiap yang datang akan pergi, yang bersama akan berpisah, yang hidup akan mati...hargailah tiap sesuatu yang kita pernah ada..


Kita tak akan terduga dapat mengenali seseorang dalam masa terdekat. Mungkin kita tak dapat mengenali hati budi seseorang itu selagi kita tidak mengenali kekurangan diri kita sendiri. 

Orang kata bila kita pernah bersama kita akan lebih mengenali antara satu sama lain apatah lagi bila kita pernah bersama suka mahupun duka, sedih mahupun gembira, rajuk, membawa diri, berjauh hati, sakit hati kadangkala perasaan sebeginilah yang menjadi penghubung yang erat di hujung pertemuan..maka hargailah sebuah persahabatan yang diberi peluang dalam tempoh yang kita tidak pernah tahu sehingga bila...pabila tiba masanya..kita akan berpisah menuju destinasi hidup masing-masing..


Percaturan hidup sangat menarik, kita punyai waktu untuk mengenali orang di sekeliling dan memahami kewujudan orang yang berkongsi menjalani hidup bersama. Bukan mudah untuk mengambil hati setiap orang yang kita dampingi mahupun yang mendampingi kita. Masing-masing mempunyai karakter tersendiri yang unik tetapi alangkah hebatnya satu ikatan itu apabila kita tahu apa maknanya bersatu hati...tiap perkara di dunia ini ada sebab mengapa sesuatu itu terjadi...mengapa sesuatu itu dipertemukan..

Jika kita belajar memahami setiap perkara yang berlaku itu dengan positif..hidup yang positif akan lebih membuat kita rasa bermakna dan gembira. Namun semua yang ada di sini (dunia) adalah tidak kekal..maka kita seharusnya belajar mensyukuri segala nikmat pemberian, anugerah sebagai tanda terima kasih..:)

No comments:

Post a Comment