.

Wednesday, July 8, 2009

..MengenaLi Diri Anda Melalui TariKH LahiR..



Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24

Pada umumnya individu ini bersifat pendiam dan konservatif. Namun dengan orang-orang tertentu dia kelihatan mesra. Tapi individu yang lahir pada tarikh ini mudah terperasan. Sifatnya itu menyebabkan ramai yang tidak menyukainya. Namun begitu, dia tetap dikagumi kerana bersikap serius terutamanya yang berhubung dengan orang ramai. Dalam hal percintaan, dia sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan pasangannya. Tapi hati-hati kadang-kadang dia lebih mementingkan persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah persahabatan yang telah lama terjalin.

Tarikh Lahir pada 2, 11 & 30

Orangnya perasa dan mudah tersinggung. Sifatnya yang suka menyendiri membuatkan dia lebih suka tinggal di rumah. Ramai yang suka bergaul dengannya kerana perwatakannya yang lembut dan ramah. Dia paling benci cintanya ditolak atau dikhianati oleh orang yang betul-betul dicintainya. Namun begitu, dia selalu bersikap sabar dan tidak terburu-buru dalam tindakan. Sayangnya untuk urusan masa depan dia bersikap pesimis sering mengalah sebelum mencuba. Oleh itu mesti ada yang mendorongnya supaya tidak terus berfikiran pesimis.

Tarikh Lahir pada 3, 18 & 29

Sabar serta pandai menguasai diri adalah ciri yang khas bagi individu yang lahir pada tarikh ini. Tapi, jangan cuba mempermain-mainkannya, dia akan mengamuk dengan hebat. Dia tergolong dalam kalangan orang yang bijaksana dan bertanggungjawab. Sifat jujur dan ramah adalah modal utamanya dalam pergaulan. Tapi dalam soal cinta, dia merupakan pasangan yang sukar dimengertikan.

Tarikh Lahir pada 4 & 13
Individu yang lahir pada tarikh ini adalah individu yang pandai, suka bergaul dan mudah berubah pendapat. Dia seringkali tidak yakin dengan diri sendiri. Dalam soal cinta dia tergolong dalam pasangan yang sering bertukar-tukar pasangan dan digelar mata keranjang. Sifat ini membuatkan orang tak suka apa lagi untuk bersimpati dengannya. Dia sering bersifat dingin kepada orang lain kerana menganggap orang lain merupakan faktor penyebab
Tarikh Lahir pada 5 & 17
Yang lahir pada tarikh ini adalah orang yang optimis, bercita-cita tinggi dan punyai kecenderungan untuk berprestasi. Namun begitu dia adalah seorang yang berpewatakan keras dan apa yang diinginkan selalunya dipenuhi. Memandangkan sesuatu selalunya dari segi yang menguntungkan. Tapi sayangnya dia suka memandang remeh terhadap orang lain. Dalam soal cinta, berhati-hatilah kerana dia suka bertukar-tukar pasangan.
Tarik Lahir pada 6, 14 & 27
Dia adalah seorang yang tidak mahu kalah dan pantang menyerah. Kejujuran dan keadilan merupakan sifat yang membuatkan dia disegani. Dalam soal cinta, dia ingin memberi yang terbaik kepada orang yang dicintainya. Namun begitu harga dirinya sangat tinggi sehingga dia tidak mengerti mengapa seseorang itu menolak kebaikannya.
Tarik Lahir pada 7, 28 & 31
Dia adalah seorang yang berterus terang dan bersikap terbuka serta jujur. Namun dia mudah sekali terpengaruh dan ingin mencapai sesuatu itu dengan mudah. Cinta baginya sering diertikan sebagai pengisi masa lapang. Semasa bercinta dia sangat berhati-hati dan suka sekali merayu dan jika pasangannya curang dia dengan mudah akan meninggalkannya.
Tarikh Lahir pada 8 & 23
Dia bersifat peramah dan mudah terasa. Dalam kalangan rakan-rakan dia bersifat bijaksana dan lemah lembut. Namun begitu, dia tersisih daripada teman-teman kerana rasa rendah diri yang terlalu menebal. Dia memerlukan suasana yang seimbang baik sewaktu berfikir mahupun dalam kehidupan seharian. Kelemahan yang paling menonjol ialah gugup dan selalu dihantui rasa khuatir tetapi dia adalah seorang yang penjimat. Dalam urusan cinta, dia adalah seorang yang tabah dan rela berkorban.
Tarikh Lahir pada 10, 16 & 21
Suka bekerja keras, memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai cita-citanya. Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan orang yang mudah tersinggung. Namun begitu dia merupakan seorang yang jujur dan tabah menghadapi dugaan dan kesukaran. Soal cinta, dia sangat setia dan mudah disenangi. Tapi dia seorang yang sangat cemburu. Kalau baik dia sangat baik, dan kalau jahat dia merupakan orang yang paling jahat.
Tarikh Lahir pada 12 & 19
Orang yang lahir pada tarikh ini memiliki sifat yang ingin dipuji. Dia berharap setiap orang menganggapnya sebagai juara. Pada dasarnya dia suka berdandan dan berpakaian kemas rapi. Dia sering membelanjakan wang untuk penampilannya. Dalam pergaulan harian, dia merupakan seorang yang disegani kerana bakat kepimpinannya. Sifatnya yang bijaksana membuatkan dia disegani dalam pergaulan. Dalam soal cinta, dia adalah pasangan yang sangat susah untuk dipercayai.
Tarikh Lahir pada 15, 20 & 26
Jangan mengharapkan sifat yang romantis kepada individu yang lahir pada tarikh ini. Dia tergolong dalam kalangan orang yang kurang serius, bersikap acuh tak acuh terhadap apa yang dilakukannya. Namun begitu dia seorang memfokus penuh perhatian bila menghadapi masalah. Dia sangat benci mendengar sesuatu yang mengusutkan yang boleh menimbulkan huru hara. Dalam hal percintaan dia menuntut diberi penuh perhatian sebaliknya dia jarang mengambil berat terhadap pasangannya. Namun, sikapnya memang disenangi oleh kawan-kawan.
Tarikh Lahir pada 22 & 25
Wataknya paling susah dimengertikan. Kadangkala dia disukai kerana kebaikannya dan kadangkala dia dibenci kerana tingkahlakunya. Namun, kepada teman-teman dia merupakan orang yang penting. Dalam pelbagai situasi dia lebih suka merendahkan diri, jarang sekali menonjolkan diri dan kelebihannya kepada orang lain. Individu jenis ini terkenal dengan pujukrayu dan diberi jolokan seniman asmara.

No comments:

Post a Comment