.

Friday, July 24, 2009

..KeNaLi aNDa MeLalui BuLAN keLAHIRAn ANda...

Salam bertemu lagi dalam segmen mengenali diri.. Kali ini anda di bawa untuk mengenali sikap keperibadian diri melalui bulan kelahiran anda. Namun begitu, informasi ini bukanlah meminta untuk anda mempercayai setiap apa yang ditulis kerana ianya hanyalah sebahagian daripada hasil dapatan kajian Dato' Dr Hj Mohd Fadhilah Kamsah terhadap kebanyakan orang yang telah dikaji berdasarkan bulan kelahiran. Setiap persamaan itu adalah secara kebetulan manakala yang menunjukkan perbezaan itu adalah kekurangan dan kelemahan hamba yang menerokai ilmu personaliti diri. Sesungguhnya, apa yang dipaparkan bukanlah bertujuan untuk dipegang sebagai satu kepercayaan tetapi mungkin cuba menyelami siapa anda berdasarkan kajian yang telah dilakukan..Apapun, keperibadian anda yang negatif boleh diubah menjadi positif..semuanya terletak di tangan ANDA...........

J.A.N.U.A.R.I
Bercita-cita tinggi dan orangnya serius. Suka melihat kelemahan orang dan suka mengkritik. Peka dengan setiap yang dibuat nampak keuntungan. Suka smart, kemas dan teratur. Sensitif, berfikiran mendalam. Pandai mengambil hati orang lain. Pendiam kecuali setelah dirangsang. Agak pemalu, daya tumpuan yang sangat tinggi. Mudah mendisiplinkan diri sendiri. Badan sihat tetapi mudah diserang selesema. Bersikap romantik tetapi tidak pandai mempamerkannya. Cukup sayang kepada kanak-kanak. Suka duduk di rumah. Setia pada segalanya. Rajin belajar dan kemahiran sosial. Sikap cemburu yang sangat tinggi.

F.E.B.U.A.R.I
Berfikiran abstrak Sukakan benda yang reality dan abstrak Intelligent, bijak dan genius Berpesonaliti yang mudah berubah Mudah menawan orang lain Agak pendiam, pemalu dan rendah diri Jujur dan setia pada segalanya Keras hati untuk mencapai matlamat Tidak suka dikongkong Mudah memberontak apabila dikongkong Suka kegiatan yang lasak Emosinya mudah terluka dan sanga sensitif Mudah mempamerkan marahnya Tidak suka benda yang remeh-temeh Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya Sangat berani dan suka memberontak Bercita-cita tinggi dan suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya Pemerhatian yang tajam Suka hiburan dan sukan Suka benda yang bersifat seni Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran Berkecenderungan pada benda yang tahyul Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros Belajar untuk mempamerkan emosi.

M.A.C
Berpesonaliti yang menarik dan menawan Mudah didampingi Sangat pemalu dan pemendam rasa Sangat baik secara semulajadi, jujur, pemurah dan mudah simpati Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran Suka pada kedamaian Sangat peka kepada orang lain Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain. Tidak cepat marah dan sangat amanah Tahu balas budi dan tahu kenang budi. Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal. Suka berangan-angan Suka melancong Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi. Kelam kabut dalam memilih pasangan. Suka dgn hiasan rumahtangga. Punya bakat seni dalam bidang muzik. Kecenderungan kepada benda yang istimewa dan baik. Jangan terlalu moody.


No comments:

Post a Comment