.

Monday, July 6, 2009

..KeTaJamaN MaTa dan PeMikiRaN..





Mata adalah lambang pemikiran seseorang. Jika mata jarang berkedip, menandakan seseorang itu mempunyai pemikiran yang tajam dan jika matanya langsung tidak berkedip, ia menunjukkan bahawa dia sangat tajam dalam sesuatu bidang kerana konsentrasinya yang sangat komited. Orang seperti ini berpotensi dalam bidang saintis dan pakar dalam pelbagai bidang.

Jika renungan matanya tajam seperti renungan harimau, orang ini sangat bersungguh-sungguh melakukan sesuatu dan pemikirannya juga sangat tajam. Ada dua sifat ekstrem iaitu sangat jahat atau sangat baik ketika melakukan sesuatu kerja.

Mata yang sering berkedip dan mudah dimasuki habuk bermakna orang katogeri ini mudah ditipu, kurang cerdas dan kurang bijak dalam melakukan sesuatu.

Renungan mata yang lemah menunjukkan orang ini kurang tajam pemikirannya atau dengan kata lain dia hanya berpotensi melakonkan watak pelakon tambahan atau watak orang kampung dalam filem hindustan.

Jika seseorang memiliki mata yang kecil, tajam renungannya dan tidak berkedip, dan jika ada cahaya..orang ini sangat hebat juga memilki sifat ekstrem sama ada bijak dan sangat jahat ataupu bijak dan sangat baik serta berpotensi menjadi pakar.

Jika memiliki mata yang renungannya tidak tajam, namun renungan itu kelihatan sangat jauh dan mendalam, orang ini sangat unik dan berfikiran jauh, kebanyakannya memiliki sifat-sifat yang baik.

Jika mata sering kelihatan berkeliaran..orang ini boleh dikatakan suka membelit, bercakap bohong dan kurang bijak dalam setiap tindakan...

*BOLEH BACA TAPI KEBENARANNYA ATAS PENILAIAN ANDA

No comments:

Post a Comment