.

Friday, June 12, 2009

..Berusaha, Berdoa dan Bertawakal..

zwani.com myspace graphic comments
Setiap usaha yang kita lakukan walau sebesar zarah sekalipun InsyaAllah akan diberi ganjaran oleh Allah SWT. Kita perlu bertawakal setelah meletakkan usaha dan harapan untuk memperolehi kejayaan. Bermohonlah kepadaNya dan jangan melupakanNya ketika kita sedang bersandar pada sebuah harapan yang begitu tinggi. Tiada perkara yang mustahil bagiNya untuk dikurniakan kepada hambaNya yang sentiasa berdoa dan memohon pertolongan dariNya...

Ingatlah, apa sahaja yang dikehendakiNya adalah kuasa yang tidak boleh disangkal. Percayalah kepada Tuhanmu yang memberi rezeki dan kejayaan yang kau ingin kecapi. Doa itu satu permintaan hamba yang menyedari dan menginsafi keagungan kasih Tuhan yang memberi..Berusahalah ke jalan Allah..jalan menuju kejayaan..
janganlah kau sombong di atas kejayaan yang diberikan sebaliknya sebarkan ilmu untuk dimanfaatkan bersama dengan umat yang lain, berkongsilah kejayaanmu, ikhlaskanlah perjuanganmu, jadilah orang yang berjaya dan bersifat sederhana..
InsyaAllah segala usahamu akan menemui kejayaan yang telah kau harapkan dan moga kau menjadi orang yang berjaya dan disanjungi ramai..moga Allah permudahkan...InsyaAllah!

No comments:

Post a Comment