.

Tuesday, June 23, 2009

..BeLaJaR BerSikaP BeRaNi..

Dalam impian kita, kita semua mahu mencapai sesuatu yang hebat. Tetapi kebanyakan daripada kita tidak mencapai hasil seperti yang dihajatkan. Kita tidak memiliki wang yang begitu banyak, nilai percintaan yang mengasyikkan, kejayaan atau kegembiraan tidak begitu cukup untuk kita meneruskan kehidupan..Apakah yang telah menghalang kita dari terus memiliki semua itu?

Mungkin kita boleh menyenaraikan sebab-sebab mengapa kita tidak dapat membuktikan bahawa kita boleh melakukan apa yang ingin kita lakukan..apa sebenarnya yang kita mahu..apakah kita benar-benar tahu jauh di sudut hati kita, kita benar-benar tahu bahawa kita boleh melakukan kesemuanya ...kalaulah kita berani...?

Rasa takut telah menghalang kita untuk meneruskan langkah, membuntukan kita, menghakis harga diri kita dan meletakkan sekatan khayalan di laut pemikiran yang tidak berkesudahan. Rasa takut itu menghalang kita untuk bertindak, dan jika kita tidak bertindak, kita tidak akan dapat pergi lebih jauh daripada kedudukan kita sekarang..namun perasaan takut itu akan hilang apabila kita melawan dan mencapai apa sahaja yang kita mahukan...

No comments:

Post a Comment