.

Tuesday, May 5, 2009

PuIsi..Mengintai Dari Tirai Waktu..

Bila yang tertulis untuk ku
terukir abadi sebagai
satu kenangan..
aku tak mudah tuk melupakan

biarpun
rasa benci..
rasa marah..
rasa kecewa..

rasa rindu...
rasa sayang..
rasa cinta..
rasa terluka..
semua rasa itu..

adalah rasa yang telah tertinggal di hati

Dada waktu
tidak sesaatpun berhenti
dan nafas ini terus berhembus

biarpun
dengan langkah yang berat
dengan hati yang lemah
dengan jiwa yang kaku
dengan perasaan yang rapuh
semua itu..

adalah masa yang entah berapa lama tertinggal..
Mengintai dari tirai waktu
pasrah aku menghitungnya
redha aku menerimanya
rela aku menempuhinya
kerana tak pernah aku terfikir
semuanya suratan Ilahi..

tak daya untuk kumelupakan
telah terpahat di lubuk hatiku
dan ingin kunyatakan..
rindu yang berbisik di hati ini
kekal di sini...

hasil nukilan: luvbieyuk

No comments:

Post a Comment