.

Sunday, October 7, 2012

istikharah

Maha suci Engkau, tiada pengetahuan bagi kami kecuali apa yang telah Engkau ajarkan kepada kami, sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.
 "Ya Allah, aku memohon agar memilihkan mana yang terbaik menurut Engkau ya Allah dan aku memohon memberikan kepastian dengan ketentuanMu dan aku memohon dengan kemurahan Tuhan yang Maha Besar dan Maha Agong kerana sesungguhnya Engkau yang berkuasa, sedang aku tidak tahu dan Engkau mengetahui segala sesuatu yang tersembunyi. Ya Allah, jika persoalan ini baik bagi aku, maka berikanlah perkara ini kepadaku dan permudahkanlah ia bagiku, kemudianerikanlah aku keberkatan di dalamnya. Ya Allah, jika perkara ini tidak baik bagiku, bagi agamaku dan kehidupanku, dan tidak baikp akibatnya bagi aku, maka jauhkanlah aku darinya. Dan berikanlah kebaikan di mana saja aku berada, jadikanlah hamba orang yang redha atas anugerahMu.."
MAHA MELIHAT (OPIC FEAT AMANDA)
Seiring waktu berlalu tangis tawa di nafasku
Hitam putih di hidupku jalani takdirku
Tiada satu tersembunyi, tiada satu yang terlupa
Segala apa yang terjadi Engkaulah saksinya
*Kau yang Maha Mendengar
Kau yang Maha Melihat
Kau yang Maha Pemaaf
PadaMu hati bertobat
Kau yang Maha Pengasih
Kau yang Maha Pemyayang
[ Maha Melihat (Feat. Amanda) lyrics found on http://lyrics.my ]
Kau yang Maha Pelindung
PadaMu semua bergantung
Yang dicinta kan pergi
Yang didamba kan hilang
Hidup kan terus berjalan
Meski penih dengan tangisan
Andai bisa ku mengulang waktu hilang dan terbuang 
Andai bisa ku kembali hapus semua pedih 
Andai mungkin aku bisa, kembali ulang segalanya 
Tapi hidup takkan bisa meski dengan air mata 


No comments:

Post a Comment